Friday 15 July 2011

Aku pantang betul lelaki yang....

Posted by Afni Amzah at Friday, July 15, 2011

Hai cute girls and poyo boys sekalian.

Ini entry segera. So aku takde nak cakap berbunga-bunga sangat memandangkan aku agak bz and dah agak lama aku tak post pape kat blog ini. OK, hari ini jom kita spot lelaki-lelaki poyo yang berlagak handsome kat Malaysia ni. Apa yang korang fikir or pandang tentang luaran seseorang lelaki. OK, aku memang memandang luaran.. :)
Back to reality, ada ramai yang cakap don't judge a book by it's cover. But, korang nak ke wei kasi ni phone kat lelaki yang muka pecah rumah. Gila apa?

First sekali aku cukup pantang dengan lelaki yang berlagak macho dalam shopping mall pun nak pakai sunglasses. Perghh! Menyirap betul aku tengok. Nak je aku pergi patah-patahkan sunglass dia tu. Aku tahu lar ko pakai rayban. Tapi agak-agak lar bai. Kalo korang duk bersidai kat bawah cahaya matahari tak per lar lagi. Tapi ni dalam mall kot. Takde rasa macam gelap ke? or korang tak rasa macam semak ke muka korang? LOL.

Next, aku sangat tak faham lelaki yang duk asyik pakai kemeja. 24 jam pakai kemeja. Korang ingat korang handsome sangat ke. Tak payah lar selalu sangat pakai sampai nak pergi tengok bola pun siap berkemeja. Lengan panjang lagi. LOL. Aku suka lelaki yang pakai kemeja tapi biar kena tempat dan situasi. You all pakai shirt and short pun aku rasa handsome kot.

Satu lagi lelaki yang budget macho yang aku paling meluat adalah lelaki yang suka angkat kolar baju and pakai rantai yang entah pape. Damn, Damn, Damn! Aku nak pijak muka ko boleh? Macam good good je. Korang dengan 3 line, dengan 77, dah boleh blah. Kalau bf aku pakai macam tu jangan berangan nak jalan ngan aku. Aku lempang kang.

Seterusnya lelaki yang aku agak pantang adalah lelaki yang pakai skinny jeans, pakai baju ala-ala Topman and gantung dslr. Dslr tu kan ada beg, letak dalam beg lar bang. Yang korang nak tayang kat semua orang tu pasal apa? Budget artistik snap gambar. Padahal ambik course Perakaunan je pun. Serius aku sangat anti dengan lelaki macam ni..

Last but not least aku tak boleh blah dengan lelaki yang dress up mat rempit. Rambut ada ekor, pakai rantai n gelang tebal-tebal. Ayoo! Apa dah jadi ngan korang? Pastu nak flirt dengan awek comel. Korang ingat kitaorang ni akan terpikat? Simpan je lar mitos Adnan Sempit korang tu ketat-ketat. Semua tu takkan jadi realiti bro. Mungkin adalah awek comel yang syok kat korang tapi nisbahnya 1:1000.

Korang tak payah nak bergaya lebih-lebih sangat. Asalkan korang confident pun dah cukup. Tapi kalau poket korang tebal itu adalah satu bonus. :)



Kim Hyun Joong adalah terkecuali kalau dia buat semua diatas. :)

3 comments:

Afni Amzah on 16 July 2011 at 13:48 said...
This comment has been removed by the author.
mr.nice.guy on 16 July 2011 at 13:53 said...

nasib baek aku x buat smua yg kat atas tu.. kiranya aku ni ada common sense jugak lar kan?? hehe..

Afni Amzah on 17 July 2011 at 02:18 said...

owh.. thx god. masih ramai lelaki yang waras kat malaysia ni agaknya. hehe :)

Post a Comment

 

Looking For The Sunshine Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei